V posledních letech se stále více hovoří o potřebě udržitelných a dostupných energetických řešení. Jednou z nadějných technologií jsou sodík-iontové baterie, které by mohly nahradit tradiční lithium-iontové baterie. Výzkumníci z Karlsruhe Institute of Technology (KIT) se intenzivně zabývají studiem těchto nových materiálů pomocí počítačových simulací.
Nové baterie pro elektrokola přinášejí výrazné zlepšení v oblasti dojezdu. Díky pokročilým technologiím je nyní možné na jedno nabití ujet až o 50 % více kilometrů než u předchozích modelů. To znamená, že uživatelé mohou bez obav vyrazit na delší trasy bez nutnosti častého dobíjení.
Čínská automobilka Zeekr představila první 800V LFP baterii s názvem Golden Battery, která umožňuje nabíjení rychlostí až 500kW a dojezd až 500 km. Tato firma, jež je součástí automobilového koncernu Geely, nedávno představila svou inovativní 800V lithium-železo-fosfátovou (LFP) baterii. Jedná se o první baterii svého druhu, která nabízí extrémně rychlé nabíjení.
Společnost Northvolt představila novou generaci sodíkových baterií, která má potenciál zásadně změnit trh s energetickými úložišti i svět elektromobility. Vývoj této technologie proběhl ve spolupráci s výzkumným partnerem Altris na švédském výzkumném kampusu Northvolt Labs.
Lithium-iontové baterie (Li-ion) dlouho dominovaly světu dobíjecích baterií, od smartphonů, elektrokola až po elektromobily. Avšak, narůstající ekologické a ekonomické obavy spojené s lithiem vedou vědce k hledání alternativ. Na scénu přichází sodíkové (Na-ion) a draselné iontové (K-ion) baterie, slibující nejen úsporu nákladů, ale i udržitelnější budoucnost.
V oblasti technologie baterií pro elektrokola se v roce 2023 očekávají některé vzrušující trendy. Zvýšení energetické hustoty lithium-iontových baterií je stěžejním prvkem, který by mohl radikálně změnit vzdálenosti, které jsou jezdci na elektrokolech schopni ujet.
Elektrokola získávají na popularitě díky své schopnosti poskytnout pohodlný a efektivní způsob dopravy. Nicméně, jednou z nejčastějších otázek, které si noví i zkušení e-bikerové kladou, je: "Jak mohu prodloužit výdrž mé baterie?" V tomto podrobném článku vám nabídneme komplexní průvodce, jak na to.
V Evropské unii je maximální rychlost elektrokola, při které ještě poskytuje asistenci, omezena na 25 km/h. Pokud jedete rychleji, musíte se už spoléhat jen na svou vlastní sílu. Na druhou stranu, v USA může motor elektrokola legálně asistovat až do rychlosti 32 km/h.
Je potřeba šlapat, abych získal asi
Požáry elektrokol, podobně jako požáry mobilních telefonů, Tesel nebo hoverboardů, jsou alarmující, protože nečekáme, že by nás mohly ohrozit baterie, které napájejí naše moderní technologie. Abychom minimalizovali riziko vzniku požáru lithium-iontových baterií v elektrických kolech, je důležité postupovat podle následujících doporučení
Lithium-iontové baterie: Zdroj nebo r