V půlce sezóny přišel výrobce elektrokol Crussis s výraznými slevami na některé ze svých starších modelů, konkrétně na modely One-Guera 7.7 a e-Atland 8.7. Tímto krokem se tyto modely staly častějším jevem na našich cestách, což je skvělá zpráva pro popularizaci e-biků v Česku. Ale opravdu stojí tyto modely za vaši pozornost?

One-Guera 7.7: elektrokolo pro začátečníky

Při pohledu na One-Guera 7.7 rychle zjistíte, že se jedná o elektrokolo spíše nižší třídy. Mnoho z jeho komponentů nepatří mezi špičkové produkty na trhu. Nicméně za cenu nižší než 40 000 Kč může tento model plně vyhovovat potřebám začátečníků v oblasti e-biků. Hlavní komponenty zahrnují Sram Level brzdy, řazení Sram x5 s devíti rychlostmi a základní vidlici Suntour XCM HLO s pružino-olejovou patronou – ideální pro klidnou a nenáročnou jízdu.

Obrázek
Ilustrační foto

Výkon baterie a motoru u One-Guera

Jedním z hlavních kritérií při výběru elektrokola je kapacita baterie a výkon motoru. U modelu One-Guera 7.7 narazíte na osvědčený motor Bafang M400 s kroutícím momentem 80Nm. Impresivní je kapacita baterie 720Wh, která v nenáročném terénu umožní lehčím jezdcům najezdit více než 100 km.

Dojezd elektrokola One-Guera 7.7

Pro mnohé rekreační jezdce je dostatečný dojezd tohoto modelu více než dostatečný. Na rovině je limitujícím faktorem spíše fyzická vytrvalost jezdce než kapacita baterie. V nenáročném terénu může kolo nabídnout dojezd až 70 km s více než poloviční kapacitou baterie. V kopcích je ovšem dojezd kratší, odhadem mezi 70 a 100 km, v závislosti na řadě faktorů jako je váha jezdce, styl jízdy, počasí a charakter trasy.

Crussis e-Atland 8.7-L: krok výše

Oproti modelu One-Guera 7.7 je e-Atland 8.7-L v mnoha aspektech vylepšeným modelem, i když stále nespadá do kategorie high-end e-biků. Pohání jej motor Bafang řady M400, zatímco novější modely Crussis nabízí vylepšený motor M500. Kolo nabízí 12 rychlostí, pokročilé řazení Sram SX Eagle a kvalitní vzduchovou vidlici Rockshox FS Judy Silver TK Solo Air. Zvláštní pozornost si zaslouží baterie s kapacitou 900 Wh, která zvyšuje dojezd o dalších 20-30 km, i když je nutno podotknout, že kolo je výrazně těžší.

Obrázek
Ilustrační foto

Cena versus výkon

Cena modelu e-Atland 8.7-L byla původně stanovena na 60 000 Kč. I když se dá najít verze s baterií o kapacitě 720 Wh za cenu okolo 45 000 Kč, je důležité zvážit, zda tento model nabízí dostatečnou hodnotu za svou cenu. Osobně bych za katalogovou cenu raději uvažoval o modelech s motory od značek Yamaha nebo Shimano.

Specifikace elektrokol

SpecifikaceCrussis e-Atland 8.7LCrussis One-Guera 7.7
Typ pohonuBAFANG MAX drive (M400), středový, 250W (max 500W), 80 NmBAFANG MAX drive (M400), středový, 250W (max 500W), 80 Nm
OvládáníBAFANG LCD panel, 5 stupňů asistence, barevný displejBAFANG LCD panel, 5 stupňů asistence, barevný displej
Kapacita a typ baterieSAMSUNG Li-Ion 900 Wh / 25 Ah / 36VSAMSUNG Li-Ion 720 Wh / 20 Ah / 36V
Typ a materiál rámuAlu 6061Alu 6061
Hlavové složeníSemi 1 1/8Semi 1 1/8
Nabíječka4 A(Nebylo poskytnuto)
DisplejBAFANG LCD panel, 5 stupňů asistence, barevný displej(Nebylo poskytnuto)
PláštěMaxxis Ardent 27,5 x 2,40Maxxis Ardent 27,5 x 2,40
ŘazeníSram SX Eagle, 12 rychlostíSram X5, 9 rychlostí
PřehazovačkaSram SX EagleSram X5, 9 rychlostí
VidliceRockshox FS Judy Silver TK Solo Air 27,5", zdvih 100 mm, uzamykatelná z vidliceSuntour XCM HLO DS 27,5", zdvih 100mm, uzamykatelná z vidlice

Shrnutí

Při srovnání obou modelů mne model One-Guera 7.7 příjemně překvapil svou jízdou a solidním dojezdem. e-Atland 8.7-L zase nabídl vyšší dojezd díky své baterii s kapacitou 900Wh. Výběr mezi těmito dvěma modely bude záležet na individuálních potřebách a rozpočtu každého jezdce. V každém případě nám tato testování ukázala, že Crussis nabízí širokou škálu modelů elektrokolech, která pokryje široký spektrum potřeb různých typů jezdců. Je to další ukázka toho, jak se na českém trhu s elektrokoly rozvíjí a jak výrazně roste kvalita nabízených produktů.

Napsal uživatel damian dne

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení: