Ilustrační foto

SRAM potvrdil nákup divize Amprio

Výrobce cyklistických komponentů SRAM, dlouho spekuloval o testování motorů pro elektrická kola, tento rok potvrdil akvizici Ampria, divize Rheinmetall Group. A tento Amprio vyrábí systém motoru pro e-kola v Německu a disponuje dobře zavedenou servisní sítí v Evropě. Systém se původně setkal s pomalým startem u OEMs, ale s podporou sítě SRAM by se to mohlo brzy změnit. Výzkumné a vývojové centrum Ampria, stejně jako testovací centra, jsou umístěny v Düsseldorfu.

Hlavní motor firmy - Rmag

Hlavním motorem společnosti je jednotka Rmag s hořčíkovým tělem, která váží pouhé 2,85 kg. Tento pohon je schopen adaptivního asistenčního rozsahu až 420% a poskytuje plynulé dodání energie koordinované podle vstupu jezdce. Dodávka točivého momentu dosahuje 75 až 90Nm.

Doprovodné produkty společnosti Amprio

Společnost Amprio vyrábí také řadu baterií třídy IP65 a dvojici displejových jednotek s dálkovým ovládáním. Jak je obvyklé, software se připojuje k iOS a Android telefonům prostřednictvím Bluetooth, což umožňuje uživateli jemně ladit funkčnost a zobrazovat například navigaci.

Historie SRAMu a elektrokola

SRAM má historii flirtoval s motory pro elektrická kola a podobně jako jeho konkurent Shimano se mu podařilo proniknout na trh. V minulosti byly objeveny patentové přihlášky naznačující vývoj vlastního systému, ale nakonec se skupina rozhodla pro nákup zkušeností od stávajícího a osvědčeného výrobce systémů.

Budoucí plány SRAMu a Ampria

Když byl SRAM v lednu tohoto roku dotázán na vývoj, byl zdrženlivý a nechtěl komentovat neoznačené prototypy spatřené na závodních akcích. Nicméně se ukázalo, že něco je ve vývoji a alespoň dva OEMs plánují zařadit pohonný systém do své nabídky MY23. 

 

Autor: Daniel Česák dne

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení: