Vyhlídka Máj

V dnešní době elektrokol si mnoho z nás vybírá oblíbené trasy k prozkoumání. Jedním z takových skvostů, který stojí za zmínku, je trasa vedoucí kolem Vltavy. Startujeme v Praze-Modřanech a směřujeme k jihu. Cestou nás provází mix asfaltových, štěrkových a lesních cest. Ale co přesně nás vedlo k vyhlídce Máj?

Vyhlídka Máj je bezesporu jedním z nejimpozantnějších míst s výhledem na Vltavu. Výška nad řekou, spolu s pohledem na křivolakou řeku a obklopující kraj, činí toto místo výjimečným. Návštěvníci tuto lokalitu často označují za jeden z nejkrásnějších výhledů na Vltavu v ČR.

Dálkové cyklotrasy: Cyklostezka A2 a EuroVelo 7

Při startu v Praze jsou naše elektrokola plně nabita. S mírnou pomocí motoru se rychle dostáváme na cyklostezku A2, která je součástí dálkové cyklotrasy EV7 (EuroVelo 7). EuroVelo 7 je pozoruhodným projektem propojujícím nejjižnější a nejsevernější části České republiky. Tato trasa měří celkově 451 km a vede napříč zajímavými místy naší země.

Obrázek
Cyklostezka A2/EV7

Z této dlouhé trasy využijeme pouze její část v Praze, označovanou jako A2. Je to kvalitní asfaltová stezka s minimálním převýšením. Je dobré si uvědomit, že tato trasa je oblíbená u mnoha rekreačních cyklistů, chodců a bruslařů, proto je důležité dbát na bezpečnost.

Ačkoliv cyklostezka A2 končí ve Vraném, její existence je stále významným přínosem pro cyklistickou komunitu, zejména s ohledem na nedávnou dokončení této části v roce 2021.

Dynamika terénu: Vrané, Březová a soutok Vltavy a Sázavy

Po opuštění  obce Vrané nad Vltavou se terén mění. Z asfaltové stezky se stává místní komunikace vedoucí k Březové. Poté následuje cyklostezka č. 8226, která nás dovede až k Zahořánskému potoku.

Obrázek
Cyklostezka 8226

Trasa z Vrané nabízí střídání lesních cest a místních komunikací. Elektrokolo Crussis zde předvádí svou schopnost zvládat různorodý terén. Po náročnějším úseku u Zahořanského potoka se dostáváme k soutoku Vltavy a Sázavy, konkrétně do Davlí.

Po náročnějším úseku vedoucím podél Zahořanského potoka nás cesta přivádí k soutoku dvou významných českých řek – Vltavy a Sázavy, lokalizovaného v Davlích. Přestože následující úsek podél Sázavy je technicky náročnější s kamenným povrchem, elektrokolo Crussis e-Atland zde nenabízí takový komfort, jak by si někteří přáli. Zážitek z jízdy je intenzivní, ale po krátkém úseku se terén stává přívětivějším. V Pikovicích jsme se rozhodovali mezi pokračováním po silnici nebo výběrem cyklostezky 8201. 

Obrázek
Sázava - Pikovice

Nakonec nám silnice 106 nabídla rychlejší a hladší trasu do Krňan. Odtud už to byl jen kousek k našemu hlavnímu cíli – vyhlídce Máj, která je jedním z vrcholů našeho výletu.

 

Obrázek
Vyhlídka Máj

Ještě se sluší napsat, že baterie elektrokola ukazovala na konci našeho výletu zůstatek okolo 40% své kapacity. Kdy hlavní "vybití" došlo v kopcích a při cestě zpět, kdy jsme si nechali více pomoci (stupeň 3) kvůli frekventované silnici 102. Ačkoliv na Mapy.cz je tato cesta značená také jako cyklostezka, tak tudy již nikdy více. 

Obrázek
Náhled trasy

 

Autor: Daniel Česák dne

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení: