V dnešní době elektrokol si mnoho z nás vybírá oblíbené trasy k prozkoumání. Jedním z takových skvostů, který stojí za zmínku, je trasa vedoucí kolem Vltavy. Startujeme v Praze-Modřanech a směřujeme k jihu. Cestou nás provází mix asfaltových, štěrkových a lesních cest. Ale co přesně nás vedlo k vyhlídce Máj?
Vyhlídka Máj je bezesporu jedním z nejimpozantnějších míst s výhledem na Vltavu. Výška nad řekou, spolu s pohledem na křivolakou řeku a obklopující kraj, činí toto místo výjimečným. Návštěvníci tuto lokalitu často označují za jeden z nejkrásnějších výhledů na Vltavu v ČR.
Dálkové cyklotrasy: Cyklostezka A2 a EuroVelo 7
Při startu v Praze jsou naše elektrokola plně nabita. S mírnou pomocí motoru se rychle dostáváme na cyklostezku A2, která je součástí dálkové cyklotrasy EV7 (EuroVelo 7). EuroVelo 7 je pozoruhodným projektem propojujícím nejjižnější a nejsevernější části České republiky. Tato trasa měří celkově 451 km a vede napříč zajímavými místy naší země.
Z této dlouhé trasy využijeme pouze její část v Praze, označovanou jako A2. Je to kvalitní asfaltová stezka s minimálním převýšením. Je dobré si uvědomit, že tato trasa je oblíbená u mnoha rekreačních cyklistů, chodců a bruslařů, proto je důležité dbát na bezpečnost.
Ačkoliv cyklostezka A2 končí ve Vraném, její existence je stále významným přínosem pro cyklistickou komunitu, zejména s ohledem na nedávnou dokončení této části v roce 2021.
Dynamika terénu: Vrané, Březová a soutok Vltavy a Sázavy
Po opuštění obce Vrané nad Vltavou se terén mění. Z asfaltové stezky se stává místní komunikace vedoucí k Březové. Poté následuje cyklostezka č. 8226, která nás dovede až k Zahořánskému potoku.
Trasa z Vrané nabízí střídání lesních cest a místních komunikací. Elektrokolo Crussis zde předvádí svou schopnost zvládat různorodý terén. Po náročnějším úseku u Zahořanského potoka se dostáváme k soutoku Vltavy a Sázavy, konkrétně do Davlí.
Po náročnějším úseku vedoucím podél Zahořanského potoka nás cesta přivádí k soutoku dvou významných českých řek – Vltavy a Sázavy, lokalizovaného v Davlích. Přestože následující úsek podél Sázavy je technicky náročnější s kamenným povrchem, elektrokolo Crussis e-Atland zde nenabízí takový komfort, jak by si někteří přáli. Zážitek z jízdy je intenzivní, ale po krátkém úseku se terén stává přívětivějším. V Pikovicích jsme se rozhodovali mezi pokračováním po silnici nebo výběrem cyklostezky 8201.
Nakonec nám silnice 106 nabídla rychlejší a hladší trasu do Krňan. Odtud už to byl jen kousek k našemu hlavnímu cíli – vyhlídce Máj, která je jedním z vrcholů našeho výletu.
Ještě se sluší napsat, že baterie elektrokola ukazovala na konci našeho výletu zůstatek okolo 40% své kapacity. Kdy hlavní "vybití" došlo v kopcích a při cestě zpět, kdy jsme si nechali více pomoci (stupeň 3) kvůli frekventované silnici 102. Ačkoliv na Mapy.cz je tato cesta značená také jako cyklostezka, tak tudy již nikdy více.