Počasí konečně přálo, a tak se mi naskytla příležitost uskutečnit plánovaný test výdrže baterie u elektrokola Crussis e-Atland 8.7L. Cíl byl jednoznačný – vyzkoušet dojezd, jízdu a dobíjení v terénu a zároveň prozkoumat krásnou krajinu okolo řeky Jizery. Ponořme se do detailního přehledu elektrokola e-Atland a následně se seznámíme s cyklostezkou GW Jizera, cyklotrasou č. 17.

Crussis e-Atland 8.7L – česká kvalita v inovativním provedení

Crussis je renomovaná česká firma, specializující se na výrobu elektrokol a koloběžek. V roce 2021 přesunula svou výrobu do moderního prostoru PROLOGIS Park Úžice, což jí umožnilo zvýšit kapacitu až na 300 000 elektrokol ročně. Podívejme se na technické specifikace modelu e-Atland 8.7L (ročník 2022):

Pohon
Dojezdaž 200 km
baterieSAMSUNG Li-Ion 36V / 900 Wh (25 Ah)
MotorBAFANG MAX drive (M400), středový, 250W (max 500W), 80 Nm
Snímač šlapánítorzní
Nabíječka4A
USB portano
Asistent chůzeano
Rám
rámAlu 6061, velikost rámu 18"/20"
VidliceROCKSHOX FS Judy Silver TK Solo Air 27,5", zdvih 100 mm, uzamykatelná z vidlice
Řazení
Počet převodů1 x 12
PřehazovačkaSRAM SX Eagle
Převodník a klikySRAM X-SYNC 2 38Z | BAFANG 170 mm

Vypravuji se na cestu z Neratovic

Krátce před devátou hodinou ranní vyrazím z Neratovic s plně nabitou baterií směrem ke Košáteckému lesu. Popis trasy do Horního Slivna následuje:

Obrázek
Neratovice - Horní Slivno

Úvodní úsek cesty není sice nejzajímavější, ale díky nízké hustotě dopravy je jízda na elektrokole příjemná. S využitím stupně č. 2 projíždím rychle tuto část, neboť mě čeká mnohem zajímavější pokračování.

Při průjezdu obcí Všetaty stojí za to si všimnout  památníku Jana Palacha, rodáka právě z této obce. Po jeho odstěhování do Prahy v roce 1969 zde zůstal jeho odkaz.

Ale dost historie, pojďme dál. Po dalších kilometrech vjíždím do malebného Košáteckého lesa, kde mě čeká vzrušující jízda plná bahna a náročných výjezdů. Na elektrokole se však s tímto terénem vypořádávám hladce. A to nejlepší teprve přijde.

Za Košáteckým lesem vjíždím do obec Horní Slivno. Jak název napovídá, jsem ve zdejší krajině "vysoko". Jde vlastně o nejvyšší bod v této polovině trasy. Dále pak pomalu sjíždím k Jizeře.

Obrázek
Horní Slivno - Chotětov - Krnsko

 

Okolo Jizery - GW Jizera, cyklotrasa 17 je velké překvapení

Dále víceméně klesám k Jizeře, projíždím Chotětov a přijíždím do vesničky Horky nad Jizerou. Doteď to bylo naprosto v pohodě, rychlé a elektrokolo ujíždělo po silnici plynule a rychle. Baterie  ubrala pár procent. Příjemná cesta ale končí. Jsem na Greenway cyklotrasa č. 17, vyjíždím za obec Horky nad Jizerou a Hrušov. A jsem docela překvapen. 

Cyklotrasa se mění na lesní pěšinky, aktuálně téměř nesjízdnou. Narážím na překážky v podobě mnoha popadaných stromů. Zpočátku se to dá objet. Ale situace se zhoršuje a přijíždím k části, kde lze kolo pouze přenést. A přenášet elektrokolo a zvedat jej nad hlavu není úplně lehká disciplína. Pro někoho by to mohla být konečná. Pokud by náhodou tento článek četl někdo ze Středočeského kraje tak možná by mohli zvážit tuto část buďto přestat označovat jako dálkovou cyklotrasu, nebo ji aspoň jednou za čas vyčistili, prořezali a posekali. Protože jakmile překonáte popadané stromy, čeká vás hotová džungle, prodírání se bodláčím a kdo ví čím vším. 

Obrázek
První padnutý stroj, a to nic nebylo. Později již nebyl čas fotit cyklotrasu 17, ale spíše nosit kolo

Chápu, že jsou cyklisté, kteří mají rádi divočinu, traily apod. Těm by se mohla část této trasy zamlouvat. Ale  i přesto označovat tuto trasu jako "dálkovou" mi přijde minimálně zavádějící.

Takže ihned dostávám nápad, že zpátky tudy určitě ne. A vlastně nikdy, dokud s tím kraj něco neudělá.

Každopádně Crussis e-Atland 8.7 díky svým plášťům v tomto těžkém terénu obstál. Pravdou je, že na silnici jsem si občas říkal, že méně hrubý vzor a řekněme více "trekingový vzhled" by mohl být ku prospěchu. Nyní ale jsem docela rád, že mám široké pláště a kolo v terénu drží.

Pokud jde o pohodlí, je vidět, že v tomto kolo příliš nevyniká. Vyklepaný jsem byl slušně a to jsem vidlici měl otevřenou, jak to šlo. Odhaduji, že by se zde hodila vidlice s větším zdvihem.

Krnsko

Nyní cyklotrasa č. 17 získává úplně nový ráz, je dobře sjízdná a zároveň projíždím pěknou oblastí. Jizera je vždy poblíž.  Obec Krnsko je zajímá svým typickým železničním mostem.  Říká se mu Stránovský viadukt. Jde o železobetonovou stavbu, je 152 metrů dlouhý a vysoký je 27 m. Tento most je zapsán v Seznamu kulturních památek ČR.  Most byl otevřen před více než 150 lety, v roce 1864.

Obrázek
Stránovský viadukt - Krnsko

Pomalu přijíždím do Mladé Boleslavy. Míjím městský palác Templ, vodárenskou věž, a projíždím po zbrusu nové cyklostezce po levé straně řeky Jizery (díváte-li se po proudu řeky). Za pár kilometrů přijíždím do vesnice Debř. Dalešice projíždím svižným tempem. Baterie se mi ale již postupně vybíjí a přes 30% mám pryč. Přijíždím do Bakova nad Jizerou.

Projíždím náměstím, ale už se pomalu a jistě blížím k cíli. Občerstvení Letadlo u D10 je snad kilometr daleko. Po pár minutách jsem tam. Baterie ukazuje něco pod 60%. 

Občerstvení Ledadlo u D10

Cílem cesty bylo občerstvení Letadlo. A upřímně ani ne tak kvůli kulinářským zážitků, ale protože tam mají nabíječku elektrokol. A ne jednu. PowerBoxy čekají. Připojuji vlastní kabel (oni by vám zapůjčili i svůj, ale vozím vlastní, abych zbytečně neobtěžoval) a zkouším dobíjet. Bohužel stanice je nefunkční. Obsluha mi ale vysvětluje, ať zkusím i další stanice. Další pokus se podařil a já hodinu dobíjím.

Obrázek
Letadlo u D10
Obrázek
Mladá Boleslav - Bakov nad Jizerou - Letadlo - Plazy

 

Cesta zpět přes Benátky nad Jizerou

Poté pokračuji přes obce Plazy a Kolomuty do Dobrovic. Kde se nachází cukrovarské muzeum a  v jeho podloubí najdete také nabíječku elektrokol. Opět zkouším a dobíjím. Máte-li svůj kabel, můžete se kdykoliv připojit a dobíjet. V opačném případě se musíte spolehnout na obsluhu, která tam je k dispozici jen pokud je muzeum otevřen.

Cestuji dál a přijíždím do obce Dražice. Vzpomenu si, že obec jako takovou neznám, ale místní firmu už zná asi hodně lidí. Výrobce zásobníků teplé vody má zde sídlo a název obce tomu napovídá. Nyní začínám stoupat do řeky Jizery. Kopec nepatří k menším, ale nahoře je hezký výhled do údolí. Elektrokolo mi pomohlo si z kopce nedělat zbytečné starosti, i když samozřejmě zapnout svaly to určitě chce. 

Přijíždím do Benátek nad Jizerou, mrknu k místnímu zámku a pokračuji rychlé dál po cyklostezce 8202 směrem na Hřivno. Benátky nad Jizerou si ale příště určitě zaslouží více pozornosti. 

Obrázek
Benátky nad Jizerou

Stále stoupám až do nejvyššího bodu této části - Horní Slivno. A odtud přes Košátecký les postupně opět klesám k Neratovicím. 

Závěr: Jaký je reálný dojezd 900Wh baterie kola Crussis e-Atland?

Cesta je za námi. Celková délka činila 116 km, a displej mi ukazuje, že mi zbývá nějakých 25% baterie. Přestože jsem cestou dobíjel zhruba 90 minut, jsem přesvědčen, že bez dobíjení bych dojel těsně nad 100 km. Takže dojezd 900Wh baterie při profilu tohoto terénu, teplotě okolo 22 °C, a váze jezdce okolo 75 kg je odhadem 110 - 120 km. Podle mého měření jsem nastoupal 733 m, zatímco Mapy.cz uvádí 592 metrů. Spálených kalorií jsem měřil přes 3 400 kcal.

Celou trasu najdete v mapách Mapy.cz zde.

 

 

Napsal uživatel damian dne

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení: